32. Warszawski Festiwal Filmowy

Już za 6 dni rozpocznie się 32. Warszawski Festiwal Filmowy / Warsaw Film Festival - jedno z największych wydarzeń kulturalnych stolicy. Oprócz niesamowitych seansów, będzie można posłuchać opinii reżyserów, aktorów, dziennikarzy... Każdy znajdzie coś dla siebie, biorąc pod uwagę mnogość projekcji.
Ja już zdążyłam zaopatrzyć się w bilety. Czeka mnie 15 seansów, każdy na swój sposób wyjątkowy, stąd nie przeprowadzałam ścisłej selekcji, aby nie stracić niepowtarzalnych wrażeń.
Dlaczego o tym wspominam? Za każdym razem spotykam się z pytaniami od znajomych: "dlaczego nie poczekam aż te filmy trafią do dystrybucji". Odpowiedź jest przewidywalna - nie każdy film ma taką szansę, konkurencja jest wielka, a marketing stawia na tytuły, które przyciągną tłumy. Nie wszystko znajdziemy w internecie lub w kinie. Podam przykład: cudowny film pt. "Echa czasu" praktycznie zaginął, chociaż zrobił na mnie ogromne wrażenie (zawierał nawiązania do filozofii, a dodatkowo posługując się surrealizmem, łamał wszelkie znane filmowe konwencje). Niestety, reszta widowni miała inne zdanie. Do tego stopnia, że kiedy zapalono ponownie światła, na sali znalazło się około 10 osób, mimo że na początku wypełniona była po brzegi. Potem okazało się, że według większości film był "nudny, dziwny i bez sensu". I tyle.
Przykro mi było tego słuchać :(

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

5. Premiery kinowe w czerwcu 2012 r.

"Gwiazda Szeptów" ("Hiso hiso boshi") - recenzja

Premiery kinowe w czerwcu 2017 r.